מטפלת משחקת עם קשישה חולת דמנציה

לשחק עם אדם שיש לו דמנציה: נחישות, סבלנות והארת הצלחות

השתכנעתם בחשיבות האימון המוחי ורכשתם משחק מסדרת “שומרי הראש”. כדי לייצר חוויה חיובית ומתמשכת לאורך זמן – חשוב להבין איך יוצאים לדרך.

מכיוון שאחד המאפיינים של אדם עם דמנציה הוא אפתיה (חוסר יוזמה), חשוב לדעת, שככל הנראה, האדם החולה לא יגייס את עצמו ויתיישב לשחק מיוזמתו. הוא צריך את העידוד שלכם.


כל עיסוק בדבר חדש ולא מוכר הוא מרתיע, גם עבור האדם הבריא, הן מהסיבה שהוא מהווה אתגר המצריך למידה והסתגלות והן מהסיבה שהוא מהווה מעין מבחן ועלול לגרום לקושי או למבוכה במקרה שלא תהיה הצלחה. לכן, רבים יעדיפו להימנע ולוותר מראש על הניסיון.


במקרים רבים, יידרשו עידוד, דירבון, נחישות והתמדה כדי להביא את בן המשפחה המבוגר אל שולחן המשחק.
הדגישו בפני בן המשפחה המבוגר את הצורך בתרגול המוח, עודדו אותו לשחק איתכם והסבירו לו בסבלנות את החוקים ואת מהלך המשחק. אם לא הלך פעם אחת – נסו שוב בפעם אחרת, כשהאדם ערני ובמצב רוח סביר. אל תתייאשו.


בעת המשחק, גלו אורך רוח ותנו לבן הגיל השלישי את הזמן הדרוש כדי לארגן את מחשבותיו ולהגיע לפתרון בעצמו. אם ייקלע לקושי, סייעו לו בעדינות כדי למנוע ממנו מבוכה. הקפידו להחמיא ולהאיר כל הצלחה גם אם היא קטנה, אך לא באופן ילדותי.


הנחו גם את האחרים (מטפל/ת, בני המשפחה האחרים) לנהוג בדרך זו.
לעתים, גם המטפלים זקוקים לעידוד כדי ליזום משחק עם המטופל – בקשו מהם בנחישות ובהתמדה להקדיש מספר דקות בכל יום למשחק ולאימון קוגניטיבי.
בריאות, חדווה והנאה מהמשחק.

מתאימים אישי - קולאז' שיווקי

במיוחד עבורך

מתאימים אישי

תמונות בני המשפחה שלכם במשחק התאמה וזיכרון ייחודי שיורכב במיוחד עבורכם!